Vannak olyan turbó hibák, amik mind benzines, mind dízel üzemű járművek esetén is előfordulnak, de azért vannak jellemző benzines turbó hibák, lássuk most ezeket összefoglalva.
A benzines turbó magasabb hőmérsékletű kipufogógázzal találkozik, ezért sokkal jellemzőbb benzines turbó hiba a turbinaház repedése, mint a dízel turbók esetén. A turbinaház repedése elsősorban teljesítményvesztést eredményez, de drasztikusabb repedések esetén félő, hogy anyagdarabok törhetnek le a házból, ami sérülést okozhat a turbinalapátokon, az pedig a turbó tengely lógás és a turbó fütyülés kiváltó oka.
A wastegate szelep meghibásodása a benzines turbó hibák egyik leggyakoribb jelensége
Benzines turbó esetén csak nagyon ritkán alkalmaznak változó geometriás turbókat, ha mégis, akkor azt szinte csak nagy teljesítményű autókban. Éppen ezért változó geometria hibával itt nem kell számolni. Ellenben a benzines turbó jellemzően egy úgynevezett wastegate (megkerülő) szeleppel szabályozza a töltőnyomást és ez sajnos el tud romlani. A wastegate szelep csapágyazása gyakran kikopik, ezzel megnő a holtjátéka vagy éppen nem zár rendesen, ami végeredményben turbónyomás szabályzási hibához vezet. A modern motorvezérlők rendkívül érzékenyek a töltőnyomás szabályzás legkisebb eltérésére is, ezért egy megkopott wastegate szelep csapágyazás rendre teljesítményvesztést és motorhiba visszajelzést eredményez. Márkaszervizek ilyen esetben a teljes turbót cserélik, de a turbo.hu műhelyében a legtöbb népszerű és érintett típushoz van raktáron új turbinaház vagy javító készlet a wastegate hiba javításához.
A benzines turbó hibák egy másik jellemző előfordulása a motor megnövekedett olajfogyasztása, illetve a befecskendezők hibája esetén, hogy a tüzelőanyag és az olaj keveréke lerakódik a turbinalapátokon. Ez eleinte lassabb gázreakciót, nagyobb turbólyukat eredményez, de később kiegyensúlyozatlan állapothoz vezethet a forgórészben, ami a turbó tengely lógás és turbó olajfolyás előszobája.
Benzines turbó hibák esetén nem mehetünk még el szó nélkül a szintén gyakran előforduló turbó szabályzó szelep hiba mellett sem. A turbó vákuum labda hiba mind a teljesen pneumatikus, mind az elektromos pozíciószenzorral szerelt turbók esetén előfordulhat és komolyabb turbó meghibásodásokhoz vezethet. Részletesen az alábbi cikkben olvashat a témában.
A fentiek alapján úgy gondolod, hogy benzines turbó hiba esete áll fenn nálad is? Több módon is tudunk segíteni!
– Előzetes árajánlatot szeretnél kérni javításra? Itt néhány adat megadásával megteheted: https://www.turbo-hiba.hu/arajanlat/
– Díjmentes javításra elszállítást itt tudsz kérni tőlünk: https://www.turbo.hu/erdekel-a-termek/
– Kíváncsi vagy egy gyári felújított vagy új, esetleg utángyártott turbó árára? Online katalógusunkban típusra szűrve tudsz böngészni árakkal, elérhetőségekkel itt: https://www.turbo.hu/arak/