Kezdőlap » Blog » A turbó vákuum labda hibája

A turbó vákuum labda hibája

by Ruskó Beatrix

A

turbó vákuum labda az autó turbófeltöltő rendszerének fontos alkotóeleme, amelynek hibája jelentős hatással lehet az autó teljesítményére és üzemeltetésére. Ez a szelep szabályozza a turbó töltését és nyomását a motorban, így ha meghibásodik, az számos problémát okozhat. Fontos, hogy időben ismerjük fel a turbó vákuum szelep hibájának tüneteit és gondoskodjunk a szakszerű turbó javítás bekövetkezéséről.

A turbó vákuum labda hiba jelei:

  1. Teljesítmény csökkenés: A hibás turbó vákuum labda gyakran vezet teljesítményvesztéshez. Az autó nehezebben gyorsul, és általánosan erőtlenebbnek érezhető.
  2. Motorhiba visszajelző lámpa: Ha a turbó vákuum labda hibás, az a motorhiba jelzőfényének felgyulladásához vezethet a műszerfalon, mivel a motorvezérlő érzékeli, hogy a kívánt turbónyomás értékek nincsenek összhangban a mért értékekkel. Hibakód olvasással könnyen megállapítható a turbó vákuum szelep hiba, mivel a modern motorok kifinomult rendszerei pontosan képesek behatárolni a hibás alkatrészt.
  3. Mivel a motor nem kapja meg a megfelelő töltőnyomást, ezért az égés sem lesz megfelelő, aminek következtében jelentős füstölés következhet be.

Megoldások turbó szabályozó szelep hiba esetére:

  1. Szakember felkeresése: Ha gyanítjuk, hogy turbó hiba áll fenn és a turbó vákuum labda hibás, fontos, hogy minél hamarabb szakemberhez forduljunk a szakszerű turbó javítás érdekében. Egy tapasztalt autószerelő illetve egy motordiagnosztika meg tudja állapítani a turbó meghibásodás pontos okát.
  2. Turbó vákuum labda cseréje: Ha a turbó hiba végett valóban a turbó vákuum szelep a felelős, akkor a cseréje szükséges. Ez a művelet jól hozzáférhető turbófeltöltő és nem változó geometriás turbó esetén – ügyes és hozzáértő szerelő esetén – akár a járművön is elvégezhető. Azonban változó geometriás és/vagy helyzetérzékelős vákuum labdával szerelt turbó esetén szükséges a turbó kiszerelése és az új turbó vákuumszelep próbapadon történő beállítása.
  3. Potméteres turbó vákuum szelep esetén előfordul, hogy csak az elektronika hibásodik meg, maga a szelep nem. Egyes típusoknál lehetséges csak az elektronika cseréje is anélkül, hogy az egész turbó vákuumszelepet ki kellene cserélni. Szerencsés esetben ehhez a turbót sem kell kiszerelni az autóból.

A turbónyomás szabályzó szelep hiba komoly probléma lehet az autó működése szempontjából és nem szabad figyelmen kívül hagyni. A nem megfelelő teljesítmény és a tökéletlen égés következtében a kipufogó rendszerben és a turbóban is lerakódások keletkezhetnek, ami könnyen és gyorsan tönkre teheti akár a katalizátort vagy részecskeszűrőt is. A turbónyomás szabályzó szelep hiba ráadásul nem mindig egy állandóan jelen lévő hiba. Előfordul, hogy csak bizonyos üzemállapotban, például csak hideg vagy csak meleg motornál, nagyobb terhelésnél vagy éppen csak alacsony fordulaton jön elő, amikor éppen nem számítunk rá. Ezért sem érdemes a turbónyomás szabályzó szelep hiba elhárítását halogatni, mert azon kívül, hogy további károkat okozhat a motorban és a kipufogó rendszerben, még veszélyessé is teheti az autó használatát azáltal, hogy éppen akkor – például egy előzés közben – jön elő, amikor a legkevésbé sem szeretnénk.A fentiek alapján úgy gondolod, hogy a turbó vákuum labda hibája áll fenn nálad is? Több módon is tudunk segíteni!

– Előzetes árajánlatot szeretnél kérni javításra? Itt néhány adat megadásával megteheted: https://www.turbo-hiba.hu/arajanlat/

– Díjmentes javításra elszállítást itt tudsz kérni tőlünk: https://www.turbo.hu/erdekel-a-termek/

– Kíváncsi vagy egy gyári felújított vagy új, esetleg utángyártott turbó árára? Online katalógusunkban típusra szűrve tudsz böngészni árakkal, elérhetőségekkel itt: https://www.turbo.hu/arak/

Ez is érdekelhet